A partir dels videos que vàrem veure a la classe anterior sobre les diferents representacions de l'aigua segons diversos artístes, vam extreure una primera pluja de idees sobre l'aigua. Els resultats obtinguts van esser els segǘents:
-Fenomens atmosferics relacionats amb l'aigua: pluja, tsunami, remolins, tormenta, tifó, boira, neu...
-Formes orogràfiques i geogràfiques de l'aigua: Barranc, cascada, riu, platja, mar, oceà, llag, font natural, torrent, catarata...
-Esports aquàtics: Surf, windsurf, kite, paddelsurf, submarinisme, natació, vela, salts aquàtics, snorklee, kayak...
-Possibilitats del cos humà o els objectes dins l'aigua: Surar, nedar, enfonsar-se, sumergir-se...
-Fauna i flora marina (peixos, pop, petxines...)
A partir d'aquí, vam investigar per internet, llibres, videos... i vam extreure unes posibles primeres idees del projecte:
-Fer sons amb diversos materials (copes, tassons, tubs...) on l'aigua és un element que intervé en la reproducció del so.
-Pintar diferents elements del mar, i a través d'una música de fons anar interpretant els diferents elements amb moviments. Per exemple: amb una música de fons on escoltam com es trenquen les ones, l'acompanyem amb moviments dels braços simulant el moviment de les ones.
-A través d'una sel·lecció d'imatges on el protagonista és l'aigua, fer un montatge on acompanyem a les imatges diferents sons: més forts, més fluixos, de més durada, de menys...
-Fer una representació de teatre negre on es mesclin formes i moviments de la flora i fauna marina amb sons o música inspirats en el mar.
Diferents activitats per treballar l'agua amb els infants:
1. Activitats de manipulació amb diferents materials (regadora, tassons, mangueres, poals..)
2. Activitats de mesura (diferents recipients de diferents mida)
3. Activitats de transformació, on l'aigua canvia a diferents estats: de
freda a calenta, transparents a
color, sólid a líquid...
No hay comentarios:
Publicar un comentario